Breitenstein Nikolett
angolnyelv - és napközis tanár
Mindig szerettem gyerekek társaságában lenni, játszani velük, együtt felfedezni és megélni a körülöttünk levő világ hétköznapi csodáit. A Pécsi Tudományegyetemen végeztem angol szakos tanár és bölcsész szakon 2008-ban, azonban nem kezdtem tanítani, a közigazgatásban helyezkedtem el. Időközben rám talált a
Appl Zsuzsanna
osztálytanító
"Az a feladatunk, hogy a gyermek környezetében olyan hatást fejtsünk ki, hogy egészen a gondolatokba és érzületekbe menően a jót, az igazat, a szépet és a bölcset utánozó lénnyé lehessen.
A gyermeket tiszteletben kell fogadni, szeretetben kell nevelni és szabadságban kell
Bodonyné Kovács Anikó
intézményvezető, osztálytanító
„A gyermeket tiszteletben kell fogadni, szeretetben kell nevelni és szabadságban kell elengedni” (Rudolf Steiner)
Óvodai szülőként kerültem be a Waldorf „bűvkörébe”, majd először önkéntesként, később alkalmazottként is dolgoztam az intézményt fenntartó alapítvány adminisztratív-pénzügyi munkáit segítve. Eredeti végzettségemnek megfelelően 2015-ben kezdtem el
Fritzné Bazsó Amália
gyógypedagógus
Szülőként érintett meg kezdetben a waldorf pedagógia, tanárként 2016-ban csatlakoztam a közösséghez. A gyermekek intellektuális fejlődése érdekében NILD kognitív terápiát, Meixner diszlexia reedukációt, illetve diszkalkulia terápiát alkalmazok. A személyiség teljes jólétéhez a lelki egyensúly nagyon fontos, melyet a művészetterápia eszközeivel
Komsa Hajnal
osztálytanító
Erdélyben, Gyergyószentmiklóson születtem. Magyar nyelv, irodalom és angol szakon végeztem a Pécsi Tudományegyetemen. Több éven át tanítottam külföldi egyetemi hallgatóknak magyar mint idegen nyelvet, nyelviskolában angol nyelvet. A gyermekeink születése után népi iparművészeti termékeket készítettem, majd szerkesztő-riporterként dolgoztam. Később kitanultam
Jánossy-Takács Veronika
németnyelv- tanár, zenetanár
Tanítói diplomámat a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Karán szereztem ének-zene és német műveltségi területen 2007-ben. Két gyermekem megszületése után 2018-ban kerültem a Szekszárdi Waldorf Iskola tanítói csapatába. Az első négy évemben elsősorban napközis tanítóként tevékenykedtem, de már akkor belekóstoltam a
Kék Ibolya
osztálytanító
“Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk. Hozzá kell segítenünk, hogy a saját ítélő erejét, a saját felfogóképességét használja. Tanuljon meg a saját szemével nézni a világban. (...) A mi vélekedéseink és meggyőződéseink csak a mi számunkra
Lengyel Ildikó
kézműves és kertművelés tanár
Gyermekkoromtól kezdve meghatározó szerepet tölt be életemben a természet. A föld, a fa, a növények, állatotok közelében lenni, velük munkálkodni a mindennapjaim nélkülözhetetlen része. Középiskolás és egyetemi tanulmányaimat a kertészet területén folytattam, majd pedagógusként végeztem. Jelenleg az Antropozófiai Pedagógiai Műhely
Megyeri Gabriella
bothmer tanár
Már szülőként éreztem, hogy a Waldorffal való találkozás életem meghatározó eseménye. Aztán jött a Bothmer-képzés, majd a tanítás. Az érzés fokozatosan bizonyossággá vált. Az évek során meggyőződésemmé vált, hogy a Waldorf pedagógia a mai kor emberének ideális iskolája, mely azt
Puskás-Sándor Gizella
osztálytanító
Hogy lesz egy kertészmérnökből osztálytanító?
Talán, úgy, hogy a kertész munkája nagyon is hasonló a tanáréhoz. Mert mit is csinál egy kertész? Szeretettel, és tisztelettel gondozza a rá bízott kertet. A benne élő növényeknek biztosítja a feltételeket a megfelelő fejlődéshez, miközben
Szalay Zita
euritmia tanár
Közel 20 évet dolgoztam közgazdászként négy munkahelyen, de sehol nem találtam a helyem, ahol otthonosan mozgok, ahol valami megmagyarázhatatlan érzésből tudja az ember, hogy a helyén van. 2017-ben láttam először euritmiát a pécsi Waldorf iskolában. Lenyűgözött, s megszületett az elhatározás:
Vadócz Eszter
könyvtáros, magyar tanár
“Minden gyerek egyedi, és mint ilyen, joga van elvárni személyisége tiszteletben tartását, szüksége van arra, hogy saját ritmusának megfelelően éljen, pihenjen , joga,hogy ne legyen mindig tiszta és tökéletes, joga van hibázni, szüksége van a feltalálásra és alkotásra, szüksége van
Verebes Hajnalka
napközis tanár
Már kisiskolás koromban az volt a vágyam, hogy majd felnőttként is gyermekek vegyenek körül, pedagógusként dolgozhassam, így a pályaválasztás idején nem is volt kérdés, milyen irányba haladok tovább. A tanítói diplomám megszerzését követően egy falusi iskolában helyezkedtem el, melyben kislétszámú